lauantai 16. marraskuuta 2013

Florida part 2

Perjantaina suunnattiin aamusta hostäidin ja -siskon kanssa pedikyyriin hotellin kylpylään, ja saatiin oikein kunnolla rentoutua! Sillä välin kun me oltiin pedikyyrissä niin hostisä ja -veli meni kalastamaan hotellin laiturille. Myöhemmin suunnattiin vähäksi aikaa altaille kun hostisä oli konferenssissa. Altailla loikoilun jälkeen suunnattiin huoneeseen ottamaan mukaan tavarat rannalle! Ajettiin puolisen tuntia läheiselle Captiva-nimiselle saarelle ja syötiinkin siellä lounas The Mucky Duck nimisessä ravintolassa. Päivä oli ihanan lämmin ja aurinkoinen ja syötiinkin ulkona rannan tuntumassa. Syönnin jälkeen suunnattiinkin rannalle. Mulla ja hostisällä oli hauskaa aalloissa kun muu perhe keräsi simpukoita. Aallot oli niin ihanan isoja joten oli mukava sukeltaa niiden ali ja muutenkin vähän rentoutua. Kun oltiin saatu tarpeeksi uimisesta suunnattiin takaisin hotellille ja oli mukava päästä suihkuun ja yrittää päästä eroon kaikesta hiekasta mitä rannalta tarttui mukaan! Suihkun jälkeen valmistauduttiinkin illalliseen hostvanhempien kanssa ja suunnattiin hotellin vieressä olevaan ravintolaan. Sainkin sitten maistaa osteria. Hostvanhemmilla oli kyllä hauskaa katsoa kun yritin maistaa sitä, sain varmaan 5 minuutin naurukohtauksen ennen kuin sain sen suuhun asti. :-D Mutta se oli kyllä yllättävän hyvää! Illallisen jälkeen käveltiin takaisin hotellille ja siinä vaiheessa oltiin kaikki kyllä aivan poikki!
beach
Ready for dinner!
1. Scallops / 2. Steak with mushrooms
Lauantaina suunnattiin heti aamusta läheiselle luonnonsuojelualueelle, ja toiveena oli nähdä alligaattoreita! Tosiaan tällä alueella ei ollut oikeastaan mitään suoja-aitoja estämässä kuinka lähelle voit mennä jos näet alligaattorin tai jonkun muun eläimen. Tällä alueella pystyi liikkumaan autolla tai pyörillä ja me oltiin liikkeellä autolla. Minne vain sai pysähtyä tän suojelualueen matkan varrella ja pysähdyttiinkin useaan otteeseen. Nähtiin paljon eri lintuja, käärmeitä, kaloja ja jopa niitä alligaattoreita! Oli kyllä siistiä nähdä oikeita alligaattoreita vain muutaman metrin päästä! Luonnonsuojelualueen jälkeen suunnattiin lounaalle läheiseen ravintolaan. Lounaan jälkeen kierreltiin Sanibelin kauppoja ja onnistuinkin löytämään uimalasit ja -lakin, koska aloitin uinnin koulun joukkueessa. Kun päästiin takas hotellille mentiin taas vähäksi aikaa altaille loikoilemaan ja nauttimaan viimeisen kokonaisen päivän auringonsäteistä. Illalla ajettiin takaisin Captivalle syömään illallista The Old Captiva Houseen. Tällä kertaa hostvanhemmat laittoivat mut syömään etanoita.. Ja tykkäsin kyllä! Ne maistui aikalailla samalta entä sienet. :-D Viimeisen illan kunniaksi tilattiin kaikki jälkiruuat ja oltiin kyllä niin täynnä illan päätteeksi!
1. See you later alligator / 2. Ready for dinner /
3. & 4. Dinner @The Old Captiva House, Lamb and Chocolate Marble Cheesecake
Sunnuntaina mun hostperhe suuntasi aamusta vielä altaille, mutta päätin ite jäädä nukkumaan vähän pitemmäksi aikaa ja rupesin pakkaamaan. Kävin kyllä altailla vähän aikaa istumassa kun hostperhe oli porealtaassa. Kun oltiin kaikki saatu pakattua, otettiin suunnaksi Fort Myersin lentokenttä. Odoteltiin lentokentällä pari tuntia ennen lentoa Chicagoon, jossa saatiin odottaa noin kolme tuntia että lento lähtisi takaisin Marquetteen. Tää loma oli kyllä niin tarpeessa, ja oli ihana rentoutua hostperheen kanssa eikä tarvinnut murehtia mistään!